:  تالار اصلی
:  ۱۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۲۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۹:۰۰
:  سعید شاهسواری
:  داریوش فرهنگ

نمایش " گالیله " که توسط "سعید شاهسواری" و "داریوش فرهنگ " نوشته شده، با کارگردانی داریوش فرهنگ در تالار اصلی مجموعه تئاترشهر به صحنه رفت . 

در این اثر نمایشی بازیگرانی چون، امین تارخ، مسعود کرامتی، رحیم نوروزی، نعمت اسدالهی، کاوه خداشناس، رضا مولائی، مهدی بجستانی، نورا هاشمی، محمدرضا خسرویان، دانیال ککوهستانی، مانی فرهنگ، عزیز نقدی، الیاس نادری، آراده کریمی، بابک برهانیان، عسل لباسچی، ایلیار مومن، فرناز نادری فر، امیر اسکندری، مریم نورالدینی، سامان سیروس، آبان آل حجت، پیام بهاری، سمیه مصیبی، فرهاد بلبلی، نگار نیکنامی، محمدرضا فرزانه، سمانه مهرابی، میلاد یزدانی، هدیه رنجبر، فاطمه رجبیان، امیر بشارت و داریوش فرهنگ ایفای نقش دارند. نمایش گالیله در مدت زمان 100دقیقه وبا قیمت بلیط 10هزار تومان در تالار اصلی تئاتر شهر به صحنه می رود .

خلاصه داستان نمایش "گالیله":  همه نام گالیله را می شناسند. حتی مردمان غیرحرفه ای یک تصویر بیادماندنی از دانشمندی را دارند که مقاومت سرسختانه ای در قرون وسطی و در برابر انگیزاسیون از خود نشان داد و در لحظه ی توبه با پایش حرکت چرخش زمین را رسم می کند و می گوید: با این وجود زمین به دور خود می چرخد...

:  ۱۰۰,۰۰۰

Get the Flash Player to see this player.


امتیاز: 3.75 از 5 ( 16 امتياز دهنده )
» نظرات
پاشا صدرایی - ۱۶ بهمن ۱۳۸۸ ۰۱:۰۴
کدوم قیمت بلیط را باور کنیم ؟
امیر اعرابی - ۱۶ بهمن ۱۳۸۸ ۰۲:۰۳
خدا رو شکر می کنم که به عنوان میهمان این تئاتر رو دیدم... وگرنه روزی هزار بار به خودم لعنت می فرستادم برای پرداخت 10 هزار تومان پول برای بلیط همچین کار ضعیفی که هنر جویان دون پایه نمایش بهتر می توانستند این کار را اجرا کنند...
متاسفم واقعا متاسفم که چنین نمایش ضعیفی با بازی بازیگرانی ضعیف تر به صحنه می آید..
بیشتر متاسفم که امین تارخ که از نظر بنده هنوز الفبای بازیگری روی صحنه را نمی داند آموزشگاه بازیگری دارد و با دریافت چندین میلیون شهریه بازیگری به بچه های مردم یاد می دهد...خنده داره
با این تفاسیر درخشش رحیم نوروزی در این تئاتر همچون همیشه نمایان و برجسته بود
مهناز فخرآبادی - ۱۷ بهمن ۱۳۸۸ ۰۸:۵۷
من از طریق اینترنت خرید انجام دادم و قیمت بلیط 8 هزار تومان است ولی هنوز این تئاتر را ندیدم ولی فکر می کردم که تئاتر خوب و جذابی باشه ولی اقای امیر اعرابی من را ترسوندن یعنی خیلی بد هستش لطفا هر کی دیده بیاد اینجا و نظرش رو بد.
امیر اعرابی - ۱۷ بهمن ۱۳۸۸ ۱۴:۴۶
سلام خانم فخر آبادی ... بهتون پیشنهاد می کنم اگر تا الان تئاتر های خوب زیاد دیدین این کا رو نبینین....البته این نظر بنده هستش
دلارام نادری - ۱۸ بهمن ۱۳۸۸ ۲۳:۴۷
با سلام و احترام آقای اعرابی دیدگاه شما رو دیروز دیدم و صبر کردم تا امشب گالیله را هم دیدم!! بی انصافیه و شرط ادب نیست هر کس در هر موقیتی اینطور قضاوت کند و برچسب بزند من نه صاحب نظرم و نه هنرشناس اما شما حتما هنرمند یا صاحب نظرید که اینطور بی پروا میگویید.اما استاد! اینگونه ادبیات سزاوار یک صاحب نظر یا حتی یک منتقد فرهیخته نیست.
الهام خردمند - ۱۹ بهمن ۱۳۸۸ ۱۰:۵۱
به نظر من دیالوگ ها خیلی ضعیف بود کلا رضایت بخش نبود
لعیا جعفری - ۱۹ بهمن ۱۳۸۸ ۱۵:۵۳
چقدر گرونه؟!بنظر میاد با توجه به مدتش و اینکه تو سالن اصلی اجرا میشه باید هفت هزار تومن باشه.یه فکری هم به حال ما دانشجوها بکنید.
زهرا. ک.ف - ۱۹ بهمن ۱۳۸۸ ۱۹:۰۲
سلام
جناب اعرابی:

شرط ادب نیست اینگونه صحبت کردن حتی اگر بدترین حالت ممکنه پیش اومده باشه...حتی اگر حرفه ای ترین باشید در این عرصه...با احتیاط سخن گفتن شرط ادبه
پاشا صدرایی - ۱۹ بهمن ۱۳۸۸ ۲۱:۵۸
سلام
من با آقای اعرابی موافقم، بازی بد توسط کسانی که ادعای استادی دارند یعنی توهین به تماشاگر . منظورم کل مجموعه است نه فقط آقای تارخ
پوپک رهنمون - ۲۰ بهمن ۱۳۸۸ ۱۰:۵۱
سلام به همه
این نمایش نسبت به بقیه کارهایی که امسال اجرا شدند در سطح پایین تری قرار داشت... ولی اونقدرها هم بد نبود که به خودمون لعنت بفرستیم و از این حرف ها... به نظرم هرکس باید برداشت شخصی خودشو از اثر هنری داشته باشه و با نظرات تند خودش نه به کسی توهین کنه و نه اونا رو زیر سوال ببره... به هر حال هر اثر هنری جای قدری تأمل را داره...
شقایق شوریان - ۲۰ بهمن ۱۳۸۸ ۱۱:۱۳
واقعا این قضیه تفاوت نرخ ها چیه؟!! 8000 تومن؟؟ 10000 تومن؟؟ فکر کنم این 10000 تومن ساختگی واسه اینه که کسایی که از طریق باشگاه تماشاگران مثلا نیم بها! ثبت نام میکنن، زیاد ضرر نزنن به مسئولین تئاتر شهر، آره؟!!
keivan kazem - ۲۳ بهمن ۱۳۸۸ ۰۱:۴۵
salam
az yek doste ahle honar shenidam ke migoft teatre badam didan dare!!
فروغ حبیبی - ۲۳ بهمن ۱۳۸۸ ۱۷:۳۵
سلام
اظهار نظر باید آزادانه باشد مخالفان آقای اعرابی دیکتاتوری فکر میکنند.
برای دیدن نمایش برنامه ریزی میکردم که متاسفانه نظرات متناقض و منفی دوستان منصرفم کردند.حقیقتا که 10000 تومن برای من دانشجو مبلغی نیست که دیدن 1 بار نمایش را با آن امتحان کنم.
چون مضوع نمایش با رشته ی دانشگاهیم تطابق دارد قصد دیدن آن را داشتهام که متاسفانه باید نمایش دیگری انتخاب گنم.
فائزه جعفری - ۲۴ بهمن ۱۳۸۸ ۱۳:۳۰
پشیمون شدم!!!
روزبه فرخوی - ۲۴ بهمن ۱۳۸۸ ۱۹:۵۲
با سلام!
بنده این نمایش رو ندیدم و نخواهم دید. با دانستن کارگردانی داریوش فرهنگ که تنها هنرش ساخت سریالهای آبدوخیاری سیما است خیلی باید از وقتم متنفر باشم که به دیدن این تئاتر بروم.

در ضمن دوستانی که احساس می کنند که شرط ادب گفتن کلمات خوشایندشان است بهتره دوباره فکر کنند. زمانی که فردی برای وقت تماشاگر ارزش قائل نیست و در این ترافیک اعصاب خورد کن تماشاگر به دیدن تئاتری افتضاح میرود استفاده از ادبیات تند نباید دور از انتظار باشد.

دوستان عزیز باید این نکته را در نظر داشته باشند که احترام کسب کردنیست. باید همه بتوانند هرطور که مایلند اظهار نظر کنند نه اینکه تنها همانطور که شما علاقه مندید!
شبنم موتابی - ۲۵ بهمن ۱۳۸۸ ۲۲:۳۳
من می خواستم ببینمش یعنی بی خیال شم؟؟ با خانم حبیبی کاملا موافقم که عقلانی نیست آدم 10 تومن خرج کنه که فقط یه کاری رو یه بار دیده باشه
وحید محقق - ۲۷ بهمن ۱۳۸۸ ۰۰:۰۰
من تا الان قصد دیدین این کار رو داشتم اما واقعا پام سست شد...
دلارام نادری - ۲۷ بهمن ۱۳۸۸ ۲۲:۵۰
دوستان خانم حبیبی مودب بودن دموکراسی رو نقض نمیکنه انتقاد فرهنگ خودشو داره هم بیانش و هم پذیرشش که فرا گرفتنیه .خود من موافق تاتر فوق نبودم و انتقاد زیاد بهش داشتم.وجناب آقای فرخوی احترام و ادب هر کسی ارزشی که برای خودش قائله نشون میده نه چیز دیگه! نه!توهین اثبات درستیه حرفه یه انسان اجتماعیه و نه بیان گستاخانه نشانه ی حقانیت.
شهاب عباسیان - ۲۸ بهمن ۱۳۸۸ ۰۰:۰۰
واقعا بی انصافیه که در مورد کسی مثل داریوش فرهنگ بعضی ها این جوری می نویسند...یادمون نره که داریوش فرهنگ همونیه که سریال سلطان و شبان و فیلم هایی مثل طلسم رو ساخت که در زمان خودشون خیلی کارهای قوی ای بودن...حالا فیلم های اخرش ضعیف بودن ولی بالاخره 42 ساله که کار هنری انجام میده و احترامش واجب !
میترا قربانی - ۲۸ بهمن ۱۳۸۸ ۲۰:۲۰
ای بابا چرا هیچ کس اینجا از نمایش گالیله حرف نمیزنه
همش از سابقه ی کاری داریوش فرهنگ و اینکه چی ساخته قبلا یا اینکه کی چه کامنتی گذاشته و اینکه درست گفته یا غلط
می نویسید .
در مورد گالیله نظر بدید لطفا . از داریوش فرهنگ هم اگه میگید لطفا در مورد کارگردانیش تو این کار بگید...
می خوام بدونم دلیل اینکه این کار نگرفته چیه ؟صفحه ی اول سایت در اخبار نوشته که تماشاگر ها استقبال کردن؟
شبنم موتابی - ۲۸ بهمن ۱۳۸۸ ۲۳:۴۴
من امشب و با علم به این که قراره یه کار ضعیف ببینم به تماشا نشستم,اگر به جای آقای تارخ کس دیگری بازی میکرد کار زیاد هم بد نبود.خوشحال میشم کسی از دوستان بگه آقای تارخ بخاطر بازی تو کدوم تئاتر یا فیلم تبدیل به چهره مشهور شده که همه جاهم باید نقش اول بگیره؟من که هر چی فکر میکنم یادم نمیاد!البته بازی های دیگه (به جز آقای نوروزی که عالی بودن) هم چندان چنگی به دل نمیزدند اما بازی ضعیف آقای تارخ به عنوان نقش اول خیلی بیشتذ تو چشم میزد,کاش خرجی که برای دکور شده بود برای انتخاب بازیگر میشد,بازی خود آقای فرهنگ هرچند کوتاه به نظرم جالب بود.تغییرات در اصل نمایشنامه و در نتیجه تطابق نسبی موضوع با شرایط جامعه ماایده جالبی بوداما با دیالوگهای سخنرانی گونه و تشویقهای برنامه ریزی شده کمی لوث شده بود. در کل آنقدرها که شنیده بودم هم بد نبود,اما خب این کاری نبود که کسی مثل داریوش فرهنگ به خاطرش بعد 30سال روی صحنه برگرده
آرین قهرمانی - ۲۹ بهمن ۱۳۸۸ ۰۰:۰۰
واقعا...حیف وقتم که برای این نمایش گذاشتم...!
من هم با نظر جناب پاشا صدرایی کاملا موافقم.ولی در کل کار خوبی نبود یعنی کاش امین تارخ بازیگر گالیله نبود!
ندا شادابی - ۲۹ بهمن ۱۳۸۸ ۰۰:۰۰
مرسی از نظراتون! من می خواستم این نمایش رو ببینم! اما نظرای شما اینجا یکمی سردم کرد! در نتیجه عیش و نیستی رو انتخاب کردم! کار خوبی بود! به نظرم ارزش دیدن رو داشت، اگه خیلی عصبانی هستید از گالیله، یه سر به عیش و نیستی بزنید، یکمی بخندید!
شاهین رضایی - ۲۹ بهمن ۱۳۸۸ ۱۵:۰۰
سلام
من امروز میخواستم برم این تئاترو ببینم ولی یه خورده ترسیدم با این وجود میرم میبینم امیدوارم حد اقل من یکی خوشم بیاد
Soheil Davari - ۲۹ بهمن ۱۳۸۸ ۱۵:۰۶
با احترام به همه دوستان عزیز، به نظر من این تئاتر اصلاً تئاتر بدی نبود. مطمئناً تئاتری در اندازه هایی که فکر می کردم نبود. اما به نظر دوستانی که کار رو دیدند، واقعاً بازی داریوش فرهنگ، مسعود کرامتی و رحیم نوروزی بد بود؟ آیا بازی آندره آی کودک در حد یک پدیده نبود؟ موسیقی زیبا و مناسب فردین خلعتبری ضعیف بود؟ آیا طراحی صحنه به القای ایتالیای قرن 17 کمکی نمی کرد؟ و آیا استاد تارخ تا این حد ناامیدکننده بودند؟ من به عنوان یک تماشاگر تئاتر (و نه یک صاحب نظر) که تقریباً همه کارهای این دو سال اخیر رو دیدم، موافق نیستم که این تئاتر بد بود. به علاوه این رسم خوش آمدگویی به داریوش فرهنگ که بعد از سالها به تئاتر برگشته نیست. با تشکر فراوان از همه گروه، به چند نکته اشاره می کنم. در مورد بازی استاد تارخ، من در بازیگری صاحب نظر نیستم، بازی ایشان به نظر من خوب بود، اما در حدی که من فکر می کردم نبود. با تشکر از سعید شاهسواری، به نظرم چون گالیله کار اول ایشان در تئاتر بود، دیالوگها چندان دلچسب نبودند. در آخر هم با اشاره به یادداشت داریوش فرهنگ عزیز، باید بگویم که کار ایشان طراوت و تازگی لازم را داشت و مشابه احساس خوب ایشان را در بازگشت به تئاتر، من و دوستانم (که با هم این تئاتر را دیدیم) داریم. منتظر کارهای بعدی ایشان در تئاتر هستیم، البته مطمئنم نقاط ضعف این اثر را خود ایشان و صاحبنظران به مراتب بهتر از من می دانند و در آثار آتی ایشان، شاهد اجراهایی عالی خواهیم بود. ممنون، حتماً این تئاتر رو ببینید.
علی چراغی - ۲۹ بهمن ۱۳۸۸ ۱۸:۲۴
من بعنوان یه بیننده ، بدون اطلاعات کلاسیک از تئاتر ،واقعاً گیج شدم. میشه جند تا از دوستان صاحب نظر یه خورده خود تئاتر بیشتر تحلیل کنند و نظر بدن.(بدون در نظر گرفتن اسم و رسم و سابقه افراد) میخوام بدونم از نظر هنری ارزش دیدن داره؟
شبنم موتابی - ۲۹ بهمن ۱۳۸۸ ۲۱:۵۳
جناب چراقی نمیشه گفت ارزش دیدن نداشت,اما کار خالی از اشکال هم نبود.موسیقی , طراحی صحنه و فضاسازی ها عالی و برخی از بازیها خوب بود,اماکل کار چندان تاثیرگذار نبود یعنی انگار جریانات تاریخی فقط فهرستوار بیان شده بودند حالا یا چون یه جریان طولانی تو90 دقیقه خلاصه شده بود یا به خاطر ضعف بازی آقای تارخ یا هر دو.از دید من بزرگترین ایراد آقای تارخ بود که چون متاسفانه نقش اول رو داشتن رو کل کار تاثیر منفی گذاشت, بعد از اون هم شعار دادنهای بیش از حد. بیشتر از جنبه سیاسی جالب بود تا هنری.
شبنم موتابی - ۲۹ بهمن ۱۳۸۸ ۲۱:۵۴
جناب چراقی نمیشه گفت ارزش دیدن نداشت,اما کار خالی از اشکال هم نبود.موسیقی , طراحی صحنه و فضاسازی ها عالی و برخی از بازیها خوب بود,اماکل کار چندان تاثیرگذار نبود یعنی انگار جریانات تاریخی فقط فهرستوار بیان شده بودند حالا یا چون یه جریان طولانی تو90 دقیقه خلاصه شده بود یا به خاطر ضعف بازی آقای تارخ یا هر دو.از دید من بزرگترین ایراد آقای تارخ بود که چون متاسفانه نقش اول رو داشتن رو کل کار تاثیر منفی گذاشت, بعد از اون هم شعار دادنهای بیش از حد. بیشتر از جنبه سیاسی جالب بود تا هنری.
آرین قهرمانی - ۲۹ بهمن ۱۳۸۸ ۲۲:۳۵
خیلی کار خوبی بود خیلی.بی شک بهترین نمایش بود که تابحال دیده بودم... و خسته نباشید بزرگ به امین تارخ برای بازی بی نظیرش و جناب داریوش فرهنگ برای کارگردانی فوق العاده اش.
سپهر امیدوار - ۲۹ بهمن ۱۳۸۸ ۲۳:۱۹
آقا این نمایش بعد از سی سال فقط برای حرف سیاسی ساخته شده بود...به نظرم عالی حرفش رو زده بود...رحیم نوروزی و خود داریوش فرهنگ فوق العاده بودن...امین تارخم خوب بود انصافا نعره هاش و چشم بسته بازی کردنش عالی بود....نمی دونم چرا بعضی ها خوششون نیومده...
سپهر امیدوار - ۲۹ بهمن ۱۳۸۸ ۲۳:۲۰
در کل خوب بود و می ارزید...
فاطمه جابیک - ۳۰ بهمن ۱۳۸۸ ۱۲:۵۰
من به این تئاتر نمره خوبی نمیدم. و با نظر منفی سایر دوستان موافقم ولی انتقاد های دیگه ای دارم.
من دیشب این تئاتر رو دیدم. واقعا نمیدونم آیا من در تئاتر شهر بودم؟ یا سالن سینمای درجه 3. از شروع نمایش تا آخرین دقایق رفت و آمد زیادبه شدت باعث از بین رفتن تمرکز همه شده بود. به طوری که دیگه برعکس شده بود انگار این بازیگرها بودند که با بی شرمی وسط صدای رفت و آمد خانم ها و آقایان و از اون هم قشنگ تر کودکان، به اجرای نمایش ادامه میدادن و با حرف زدن مانع رسیدن صدای کودک و پدرش به هم میشدند یا خانم و آقایی که یک ساعت بعد از شروغ نمایش از راه رسیدن و حتی نتونستن بفهمند بنده خدایی که به موبایلشون زنگ زد جی میگفت. چرا؟ چون آقای تارخ وسط حرفشون پرید... و گویا اعصاب برخی از دوستان از اینهمه بی نظمی خرد شد و برای تمدد اعصاب سیگاری هم روشن کردند. در فضای بسته سالنی که بیش از ظرفیتش تماشاچی پذیرفته بود و همینطوری هم قابل تحمل نبود.
واقعا دیشب چه خبر بود؟ از ما تماشاگران هم که بگذریم، یعنی دست اندرکاران این تئاتر از نظر شما انقدری قابل احترام نبودند که مثل همیشه در سالن رو به موقع ببندید و کسی رو راه ندید؟ امیدوارم این بی نظمی ها همیشه گی نبوده و ان شاءالله که به خاطر اجرای ویژه باشگاه تماشاگران بوده.
ساریه شمس نجاتی - ۳۰ بهمن ۱۳۸۸ ۱۳:۲۶
کار نسبتا خوبی بود. موسیقی بسیار عالی که فضای متفاوتی رو به وجود می آورد.
اما بعضی از صحنه ها که البته تکرارشون شاید ضروری بوده خیلی خسته کننده می شد بهتر بود خلاقانه تر و متفاوت تر اجرا می شد.
صحنه هایی که بازیگرا میکروفون می گرفتن دستشون و صحبت می کردن واقعا بی ارزش بودن !
امین تارخ خوب بود. بازیش مثل خیلی از شخصیت هایی بود که قبلا تو سریال هاش بازی کرده
مثل معصومیت از دست رفته یا اغما...
بهتر بود آقای فرهنگ داستان جذاب تری رو برای بازگشت به تئاتر انتخاب می کردن
البته همین که ریسک کردن و چنین کاری رو که جذابیت های کمی داره انتخاب کردن تحسین بر انگیزه!
نوید نیکوگفتار - ۳۰ بهمن ۱۳۸۸ ۱۵:۰۲
من خیلی اصرار داشتم که گالیله رو ببینم. اما با این اوصاف بیخیال شدم. عیش و نیستی کار خوبی بود. پیشنهاد میکنم به جای خورد کردن اعصاب خودتون و بقیه به خاطر گالیله ، عیش و نیستی رو ببینید.
کسری دریانی - ۳۰ بهمن ۱۳۸۸ ۲۰:۳۲
آدم از اینجا شکه میکنه واقعا این نظرات از طرف مردم هست ؟!
خودتون قضاوت کنید
آرین قهرمانی - ۲۹ بهمن ۱۳۸۸ ۰۰:۰۰
واقعا...حیف وقتم که برای این نمایش گذاشتم...!
من هم با نظر جناب پاشا صدرایی کاملا موافقم.ولی در کل کار خوبی نبود یعنی کاش امین تارخ بازیگر گالیله نبود!
--------------------------------------------
آرین قهرمانی - ۲۹ بهمن ۱۳۸۸ ۲۲:۳۵
خیلی کار خوبی بود خیلی.بی شک بهترین نمایش بود که تابحال دیده بودم... و خسته نباشید بزرگ به امین تارخ برای بازی بی نظیرش و جناب داریوش فرهنگ برای کارگردانی فوق العاده اش.

کعبه محسن زادگان - ۳۰ بهمن ۱۳۸۸ ۲۳:۰۵
جناب دریانی به نکته جالبی اشاره کردید خصوصا که مدام تئاترشهر از استقبال پرشورمردم از گالیله خبر میدهد!حالا آقای قهرمانی بالاخره حیف وقت یا ...؟
کسری دریانی - ۳۰ بهمن ۱۳۸۸ ۲۳:۳۱
من که رفتم برای 12 ، هیچ کس برای گالیله نبود !
امید فرقانی - ۰۱ اسفند ۱۳۸۸ ۱۰:۴۲
با سلام این تئاتر در حد و اندازه‌های تبلیغاتی که برایش می‌شود، نیست همین. نمایشنامه نمایشنامه بزرگی است اما باقی چیزها در حد معمول. شاید آدمهای خیلی روشنفکر خوششان بیاید اما من خودم را روشنفکر نمی‌دانم! در ضمن اگر کسی تئاتر مکاشفه درباب یک مهمانی خاموش را دیده یک کوچولو آخر نظرش بگوید. می‌ترسم 15 تومان بدهم!
زهرا رزازیان - ۰۱ اسفند ۱۳۸۸ ۱۵:۰۹
با سلام
البته من هنوز تماشاگر حرفه ای تاتر نشدم ولی با توجه به اینکه خودمم تاتر بازی می کردم و همینطور یک سری تاتر دیدم .این تاتر جای کار زیاد داشت ولی قبول کنیم که آقای داریوش فرهنگ کم کاری کرده بود یا شایدم به خاطر گرون بودن بعضی از بازیگرا و هماهنگ نبودن گروه نتونسته بود کار خوبی رو ارائه کنه .... مثلا من وقتی این کارو با نمایش بهرام چوبینه مقایسه می کنم ، به این کار نمره 50 میدم ....
ارزش اجرا در تالار اصلی رو نداشت....
راستشو بخواید من بخاطر حضور امین تارخ و کارگردانی آقی داریوش فرهنگ این نمایش رو برای دیدن انتخاب کردم.....

کاش آقای داریوش فرهنگ حداقل سعی میکرد که گروه همنواها رو هماهنگ تر کنه تا اینقدر خرابکاری نکنن....
مریم کسایی زاده - ۰۲ اسفند ۱۳۸۸ ۰۸:۳۸
آقای فرقانی یک کارت دانشجویی جور کن، با هفت تومن کار رو ببین!
محسن وطنی - ۰۲ اسفند ۱۳۸۸ ۱۱:۴۲
قضیه کارت دانشجویی و 7تومن چیه؟ با کارت دانشجویی تخفیف میدن برای بلیط ها ؟
جایی ننوشته که اینجوریه که
وحید محقق - ۰۲ اسفند ۱۳۸۸ ۱۳:۳۹
برای کار مکاشفه با کارت 7 تومان است.
ضمنا این کار یک پست مدرن تاثیر گذاره...
شهاب عباسیان - ۰۲ اسفند ۱۳۸۸ ۱۴:۴۸
با سلام...جمعه شب بعد از انتظار زیاد نمایش رو دیدم...نمایش گالیله شاید در حد اون انتظاری که از باگشت داریوش فرهنگ داشتیم نبود ولی بدون شک جزو کارهای خوب تئاتر امسال بود...سعید شاهسواری برداشت خودش رو از اثر برشت داشت و تغییرات جالبی که در نمایش بود به جذابیت کار کمک بیشتری کرده بود...طراحی صحنه خوب بود و داریوش فرهنگ هم کارگردانی خوبی داشت و بازیگران جوان خوب هدایت شده بودند...موسیقی تاثیر گذار و خوب بود...در مورد بازی ها رحیم نوروزی عالی بود..خود داریوش فرهنگ حضور کوتاه و دلنشینی داشت. مسعود کرامتی هم بازی خوبی داشت...در مورد اقای تارخ با توجه به سابقه ایشون بازی ای که انتظار میرفت رو ندیدم ولی در مجموع با توجه به سرما خوردگی که داشتن بازی خوبی داشتن و ضعف خیلی زیادی نداشت.
در مجموع به نظر من ارزش دیدن رو داره چرا که یک روایت امروزی از گالیله است و برای همه قابل فهم و درکه
امیدوارم که داریوش فرهنگ باز هم تئاتر کار کنه
مرضیه قاسم پور - ۰۳ اسفند ۱۳۸۸ ۰۱:۴۴
آقای وطنی فقط به دانشجو های نمایش تخفیف می دن. انگار بقیه دانشجو ها سر گنج نشستن!
مریم کسایی زاده - ۰۳ اسفند ۱۳۸۸ ۰۷:۱۵
فقط برای دانشجویان نمایش نیست. برای همه دانشجویان این تخفیف هست.
فریال خزاعی - ۰۴ اسفند ۱۳۸۸ ۲۲:۴۳
بر عکس نظر بعضی از دوستان کار خیلی خوبی بود 
یاسمین بیسادی - ۰۵ اسفند ۱۳۸۸ ۰۹:۳۳
عالی بود بخصوص بازی امین تارخ
سید حسین هاشمی - ۰۶ اسفند ۱۳۸۸ ۰۶:۱۸
نمایش خوبی بود
فوق العاده نبود اما خوب بود
اجراهای پیشین رو ندیدم ولی در اجرای شب چهارم که از اجراهای ویژه ی باشگاه تماشاگران بود، (و البته نیم بها)،اجرای خوبی بود.

آقای سهیل داوری به نکات خوبی اشاره کردند.
محسن وطنی - ۰۶ اسفند ۱۳۸۸ ۱۰:۵۳
آخر تخفیف دانشجویی ماله همه دانشجوهاست یا ماله رشته نمایش فقط؟
کسی از مسئولین تئاتر شهر کامنت ها رو نمیخونه که بخاد جواب بده ؟
شبنم موتابی - ۰۶ اسفند ۱۳۸۸ ۲۰:۵۳
من تو سایت خوندم برا همه دانشجوها تخفیف گذاشتن, شما ببین واسه ما هم تعریف کن, حتی اگه مجانی هم باشه با توجه به ساعتش اگه بخوام برم دیگه احتملا خونه راهم نمیدن!!
داود سبحانی - ۰۷ اسفند ۱۳۸۸ ۱۳:۵۳
بعضی ها اینجا از این کار شدیدا انتقاد کردن. فقط میگم برای طرز فکرشون و نگاهشون به این تئاتر متاسفم. از نظر من کار خیلی خوبی بود. بازی ها هم خیلی عالی بود. البته همه چیزش خوب بود اما بازی ها درخشان تر بود .
نیما آریان منش - ۰۷ اسفند ۱۳۸۸ ۱۴:۳۹
نمایش بسیار زیبایی بود. به شخصه انتظارش را نداشتم که اینقدر عالی باشد. دیالوگ ها و صحنه ها فوق العاده بودند. از همه مهمتر داستان بسیار متناسب انتخاب شده بود
نیما آریان منش - ۰۷ اسفند ۱۳۸۸ ۱۴:۴۷
فکر می کنم بعضی از کسانی که انتقاد کردند، انتقادشان بیشتر از روی غرض ورزی است. پیام تئاتر بسیار روشن بود و این مفهوم احتمالا برای برخی قابل تحمل نیست. احتمالا اقای امیر اعرابی جزو اندسته هستند.
فروغ حبیبی - ۰۷ اسفند ۱۳۸۸ ۱۷:۳۶
سلام باز هم.
جالب با وجود این همه انتقاد این نمایش 4 ستارس.
با دوستم به تماشای "مکاشفه در باب یک مهمانی خاموش" رفتیم و واقعا جالب بود گرچه زود از یاد میره اما بازی ها و تصاویر هنری بسیار زیبایو پر مفهومی داشت.با کارته دانشجوئی 7500تومان-تماشا خانه ی خانه ی هنر مندان.
امیر اعرابی - ۰۸ اسفند ۱۳۸۸ ۰۰:۰۰
دوست عزیز و بزرگوارم جناب آقای نیما آریان منش...
حضرتعالی یا تئاتر ببین نیستین یا تئاتر رو فقط و فقط برای حواشی خاصش میبینین...
به هر لحاظ اونچه که واضح هستش اینه که شما منظور بنده رو از انتقادم متوجه نشدین...بنده نه به پیام این نمایش ایراد گرفتم و نه غرض و مشکلی با عوامل...
چه بسا که مستقیما همین انتقاداتم رو به آقایان دست اندر کار این نمایش علی الخصوص داریوش فرهنگ عزیز و جناب تارخ عرض کردم...
انتقاد بنده بازی سازی و بازی گری ضعیف بود....
انتقاد بنده عدم هماهنگی گروه ریتم بود....
و خیلی چیزهای دیگر...الان هم فقط به دلیل دفاع از خودم و موضع هنری خودم با شما بحث کردم...
سعی کنید هنر را برای هنر نقد کنید نه برای حاشیه..
موفق باشید
مهدی عباسی - ۱۰ اسفند ۱۳۸۸ ۱۹:۰۵
نمیدونم چرا هر کاری رو که تو تالار اصلی تئاتر شهر میبینم او کیف وحالی رو که باید به من بده نمیده یا از کارهای تا حدودی ضعیفه یا اشکال از سالنشه البته فقط نمایشنامه های رادی با کارگردانی مرزبان تو تالار اصلی خوب بودن.گالیله هم همینجور کار با ارفاق متوسطی بود البته آقای فرهنگ خیلی زحمت کشید ولی کاش متن بهتری رو انتخاب میکردن. بازیها هم زیاد چنگی به دل نزد،در مجموع بد نبود
مریم کسایی زاده - ۱۱ اسفند ۱۳۸۸ ۰۷:۱۲
شبنم موتابی عزیز
کار مکاشفه... روزهای پنجشنبه و جمعه دو اجرا داره. اجرای اول ساعت 6 هست.
نیما آریان منش - ۱۱ اسفند ۱۳۸۸ ۱۱:۱۱
من واقعا متاسفم برای کسانی که خود را بیننده حرفه ای تئاتر و بقیه را مشتی بیننده ی پایین تر از خود می بینند. هرچند در مورد آقای امیر اعرابی خرده ای هم نمیتوان بر ایشان گرفت، وقتی که طرز تفکر ایشان را درتمام سطوح جامعه، حتی سطوح بالا و تاثیرگذار هم شاهد بوده و هستیم. به هر حال مطابق یک جمله معروف، ادعا ضربدر معلومات همیشه برابر یک عدد ثابت است.
امیر اعرابی - ۱۱ اسفند ۱۳۸۸ ۲۳:۰۲
همچنان هم با لفظ دوست عزیز و بزرگوارم جناب آقای نیما آریان منش صداتون می کنم..
اومدم پیغام بدم که متن ابراز تاسفتون رو خوندم سرور عزیزم...
بسیار سپاسگذارم بزرگوار..
اما سرور عزیزم بنده آزاد هستم هر گونه که میبینم نظر بدم...بنده هرگز برای شما متاسف نمیشم که از این تئاتر خوشتون اومده...چون وقت ندارم که در طول روز برای نظرات دیگران متاسف بشم...
چه بسا خوش به حاب تو دوست عزیزم که انقدر وقت آزاد داری که برای نظرات بنده تاسف می خوری...
به هر حال فقط اومدم که بگم پیغامتون رو دیدم عزیز بزرگوار...
elahe rad - ۱۲ اسفند ۱۳۸۸ ۱۸:۱۹
پشیمونم...
چرا به قیمت بلیط همین طووور اضافه میشه؟؟؟
7 10 بعضی ها هم میگن شده 12
arad nozari - ۱۳ اسفند ۱۳۸۸ ۰۰:۰۰
be nazar e man ke asan kar e xooB nabood ... serfan adam o dochar e shoarzadegi mikard ... bazi e aqaie taroxam vaqan xeily az hadde entezar zaeiftar bood ... sahnehaie taCrgozar e namayeshname be tarz e ta'asof bar angizi zaEf ejra shode boodan ... dar kol kar e xooB nabood
سینا فخاری - ۱۴ اسفند ۱۳۸۸ ۰۰:۰۰
نمایش فوق العاده زیبا از همه نظر بود واقعا آقای فرهنگ بعد 30 سال گل کاشتن.
شهاب عباسیان - ۱۴ اسفند ۱۳۸۸ ۲۲:۰۸
با سلام...بعد از دیدن کارهای جدید تئاتر شهر در سالن شماره 1 ایرانشهر چهارشنبه شب خیلی خوبی رو داشتم...هر چند روی زمین...کار جدید حسن معجونی و گروه تئاتر لیو (به خاطر یک مشت روبل) یکی از بهترین کارهایی بود که در سال 88 دیدم...واقعا عالی بود...توصیه می کنم این کار رو از دست ندین...با این که به این جا ربطی نداشت ولی نتونستم ساکت باشم و در مورد به خاطر یک مشت روبل نظر ندم...با تشکر
ali sadooghy - ۱۴ اسفند ۱۳۸۸ ۲۳:۴۳
با سلام
راستش الان که این مطلب رو می نویسم هنوز هیچ یک از کامنت های قبلی رو نخوندم و دارم نظر خودمو به عنوان یک فرد معمولی که سررشته ی زیادی در هنر نداره می نویسم.
من قبل از این تئاتر به دو تئاتر دیگه بینوایان به کارگردانی آقای غریب پور سال75 و تئاتر کلبه عمو تم که هر دو در فرهنگسرای بهمن برگزار شده بود رفته بودم و با این پیش زمینه فکری که احتمالا تئاتر گالیله هم باید یه تئاتری در همون سطح و اندازه باشه به تئاتر شهر رفتم، راستش با این پیش زمینه فکری که داشتم بعد دیدن گالیله کمی تو ذوقم خورد و وقتی با 2 تئاتر ذکر شده مقایسه کردم یه سری مطلب به ذهنم اومد:(همون طور که میگم مطالب زیر در مقایسه با 2 تئاتر ذکر شده که از بهترین تئاترهای ساخته شده در ایران هستند گفته میشه و دلیل نمیشه همش درست باشه فقط نظر منه)
در تئاتر گالیله دکور و ساختن صحنه چندان جالب و در خور نبود ،این مسئله در لباس بازیگران چه بازیگران اصلی و چه فرعی دیده میشد به طوریکه از اول تا آخر نمایش به ندرت لباس بازیگران و دکور اصلی تغییر میکرد
استفاده از یک بازیگری که تماشاچی یادش می ماند در دو نقش منظورم اون پسر کوچولو است که در اولین قسمت نمایش با گالیله صحبت می کند و بعدا در نقش پادشاه فلورانس هم ظاهر می شود.
مکالمه های 2 نفری طولانی که متاسفانه به علت نداشتن مهارت کافی توسط بازیگران یک ریتم خسته کننده و ملال آور پیدا میکند به نحوی که آدم دلش میخواد هر چه زودتر اون مکالمه تموم شه(بازی آقای امین تارخ که نقش گالیله را ایف می کنند در کل چندان چشک گیر نیست و متاسفانه از این مکالمه های دو نفره ی یکنواخت و کند به ایشان زیاد داده شده).
نحوه ی عوض شدن صحنه و دکور مناسب نیست!در هر دو تئاتر بینوایان و کلبه عمو تم وقتی صحنه می خواست عوض شه صحنه اون قدر تاریک می شد که که نمیشد سیر عوض شدن صحنه رو دید و از طرف دیگ این مسئله با موسیقی همراه می شد.در گالیله رفت و آمد افرادی که می خواستد صحنه را عوض کنند دیده میشد(یعنی نور رو به اندازه کافی کم نمیکردند) و در بعضی جاها موسیقی با تاخیر پخش شد که باعث میشد برای چند ثانیه سکوتی نه چندان جالب برای تماشاچی رخ بده.
نورپردازی کار خیلی قوی نیست این اشکال نمیونم مربوط به تئاتر شهر است که امکانات ندارد یا مربوط به نورپردازان تنوع رنگ نوری که به کار میبردن کم بود به نظرم بیشتر زرد و سفید بود که گاهی پرنور و کم نورش میکردن(البته این نظر من تخصصی نیست ها!همون طور که گفتم از دیدگاه یک فرد عامه(خودم) است اگه اشتباه میکنم بگید!)
در کل در استفاده از رنگها خیلی خوب کار نشده بود و تئاتر کمی بیروح بود،همون طور که گفتم لباسها اکثرا به رنگ مشکی و با تم ثابت،خود دکور هم همینطور(شاید منظور کارگردان رسوند یک فضای بیروح بوده ولی اگر این بوده به نظرم ایشون چندان موفق عمل نکرده اند).
به نظر من در بازیگرها تنها فردی که تونست بازی خیلی خوبی ارائه بده آقای رحیم نوروزی بود،با اینکه سهم ایشون از کل نمایش چندان زیاد نبو اما هر بار که ایشون میومدن به صحنه انگار جذابیت تماشا دو چندان می شد،نحوه ایستادن، حرف زدن،چهره ای که به خوبی نمایشگر یک فرد جاه طلب،زور خواه،زورگو،باهوش و تحصیل نکرده بود!به نظرم ایشون کنترل خوبی روی ساختن خطوط کلی بدنشون داشتن(البته یک ایراد به طراح لباس ایشون وارده اون هم اینکه لباس ایشون بیشتر شبیه سامورایی هاست تا یک فرمانده در یونان یا رم.
در نهایت یه مطلبی رو من نگرفتم در ابتدای نمایش مشخص میشه که داستان گالیله برای حدود سالهای 1610 تا 1640 این طور هاست آخر نمایش میگه 400 سال بعد از گالیله ژان پل سارتر دوم اعلام کرد نظرات گالیله درست بوده!این طوری که یعنی سال 2010 مردم فهمیدن نظرات گالیله درست بوده!

در کل اگر بخوام به دو تئاتر بینوایان و کلبه عمو تم امتیاز 5 از 5 بدم بر این معیار به گالیله به نظر من امتیاز 3 باید داد.
ali sadooghy - ۱۴ اسفند ۱۳۸۸ ۲۳:۵۴
یه مطلب دیگه در ادامه قبلی در مورد بازی امین ترخ:اگه یک نفر رو بدون این که بدونه داره می ره تئاتر گالیله رو ببینه و یا اینکه گالیه رو بشناسه ببرینش به این تئاتر و در آخر نمایش ازش بپرسین به نظرت این فرد(گالیله) چه شخصیتی داشته به نظر من به جای اینکه بگه ((گالیله یک دانشمند بزرگ بود که تاثیر زیادی رو پیشرفت علم داشت و تا حد زیادی برای دفاع از علم درمقابل کلیسا مقاومت کرد)) می گه ((گالیله یک پیرمرد خرفت غرغرو بود که بلد بود چه جوری کار بقیه رو بدزده و سر ملت کلاه بذاره! و به موقعش صرفا و صرفا برای نجات زندگی خودش و 2 روز بیشتر موندن بی هدف تو این دنیا دروغ بگه!)).
مینا غروی زاده - ۱۵ اسفند ۱۳۸۸ ۱۴:۰۵
باسلام، باید بگویم باتمام انتقادها و نظرات تندی که درباره این نمایش شنیدم با اشتیاق به دیدن این نمایش رفتم و بسیار از دیدن این نمایش لذت بردم و این یکی از چندین نمایشی بود که در تئاتر شهر دیدم و از آن خوشم آمدو صمیمانه از کلیه عوامل این نمایش تشکر می کنم خصوصاً آقای سعید شاهسواری و آقای داریوش فرهنگ.
باید در جواب تمامی انتقادهای تندی که از این نمایش شده من از آقای سعید شاهسواری بخاطر متن شیوا و سلیس ایشان تشکر کنم، و در جواب بعضی افراد بی انصاف که مغرضانه این متن را به انتقاد می گیرند می گویم ایشان با برداشتی آزاد متنی سلیس، روان و قابل فهم برای تماشگر عام این متن را دراماتیزه کرده اند و متنی است که هم بیانگر آلام گالیله و هم بینانگر بسیاری از مشکلات بشری است که همواره طی قرون متمادی گریبانگیر بشریت بوده است، آیا جای آفرین ندارد متنی را از درون قرون وسطی برای قرن امروز این چنین شیوا به نمایش گذاشتن؟ آیا اگر ایشان عین متن نمایشنامه را با جملاتی سنگین و دور از فرهنگ ماکه فقط برای قشری خاص قابل فهم بود به نمایش می گذاشتند آن موقع قابل بحث بودو یا نمایش می بود، در ضمن این نمایشنامه برداشتی آزاد از نمایشنامه برتولوت برشت است نه خود نمایشنامه. همچنین کارگردانی آقای فرهنگ که بعد از سی سال به عرصه نمایش بازمی گردند قابل تقدیر و ستودنی است که بتواند بیننده را تا پایان نمایش جذب کند و بتواند لذت ببرد، همچنین بازیهای جذاب آقایان امین تارخ، مسعود کرامتی، دانیال کوهستانی که در عین نواجوانی آینده ای روشن در عرصه نمایش در انتظار اوست و همچنین بازی روان و صدای جذاب آقای نعمت اسدالهی قابل ستودن نیست، بنابراین به سهم خود علاقمندان به هنر نمایش را به دیدن این اثر هنری دعوت می کنم تا بادیدن این نمایش از بازیهای روان صداهای جذاب و متنی سلیس و روان که حرف های زیادی برای گفتن دارد و کارگردانی قابل تقدیر لذت ببرند.
با تشکر از کلیه این عزیزان.
شهاب عباسیان - ۱۵ اسفند ۱۳۸۸ ۲۳:۳۱
اقای صدوقی ببخشیدا ولی اگه درست نگاه می کردین اون 2 تا نقش رو 2 نفر بازی کرده بودن: دانیال کوهستانی و مانی فرهنگ
محمد پورچریکی - ۱۶ اسفند ۱۳۸۸ ۱۵:۱۸
آقا دانشجویی اش چند؟ :-)